יום שישי, 18 בינואר 2019

שוברים את שיאי העליבות

לקח לטרולים של פארמה בדיוק יומיים לקלוט שדף הפייסבוק של "צבים" (זה) החל להעלות פוסטים. הפקודה ניתנה בקבוצה הסודית, ועשרות טרולים עוינים החלו להציף את הדף ולשפוך עליו את מררתם.
כיון שהעלאת פוסטים או תגובות בדף אינה אפשרית עבורם (צוות הדף חוסם אותם מיידית), הם מיקדו את מאמציהם באפיק היחיד שהיה פתוח עבורם: אזור ההמלצות.
דפי פייסבוק יכולים לאפשר לגולשים להמליץ (או לפרסם המלצה שלילית) בדף. אפשרות זו היתה פתוחה בדף הפייסבוק של "צבים", והטרולים עטו עליה כמוצאי שלל רב - עשרות המלצות עוינות לדף ולספר פורסמו בתוך פחות משעה.

אבל הטרולים של פארמה, רפי שכל כמות שהם, לא הביאו בחשבון דבר אחד: זו היתה מלכודת שנפרשה במיוחד עבורם.
מלכודת עם מנגנון פשוט ביותר (כפי שתראו מיד), אבל אפקטיבי מאוד.
כמה פשוט?
ככה פשוט: שלוש מילים הספיקו לסגור את המלכודת על הנבל/ה - "קראת את הספר?"

ומה הסתבר? כמובן, אף לא אחד מאותם קנאי דת החיסונים לא קרא ולו מילה מ"צבים". כמו חבריהם באתר הקיקיוני "ויקי חיסון" (זה), גם הם לא טרחו לקרוא את הספר עליו הם שפכו את מררתם.

כך, הם לא רק יצאו אווילים, אלא אווילים בריבוע: גם יצאו אהבלים בכך שהעלו ביקורת על ספר שלא קראו, וגם חשפו את עצמם כטרולים קנאים ושטופי שנאה (מי עוד יעלה ביקורת בנוגע לספר על חיסונים על אף שלא קרא אותו?)

הנה מקבץ מייצג של אותן "ביקורות" שעלו בדף "צבים". קחו כדור נגד בחילה לפני שאתם קוראים.

* לאמונה, למשל, יש כישורים על טבעיים: היא יודעת שהספר עושה "צ'רי פיקינג" ומתבסס על "סרטוני יו-טיוב" למרות שלא קראה אותו. אשה מוכשרת.



* לאמונה הידעונית מצטרף בן-זוגה (יש להניח) - אבישי. אבישי, יש לדעת, הוא הליצן של המשפחה. מין טרול פארמה המשלב ליצנות בסגנון נבעכי כזה עם למדנות בסגנון עדות הפארמה (קרי, אין צורך לקרוא ספר על מנת לקטול אותו). הנה בני הזוג בפעולה, ממציאים ז'אנר חדש: הטרלה זוגית (הקליקו על התמונה לצפייה בגודל מלא).




















* אדי הוא מנהל בחברת פארמה, והוא, מן הסתם, אדם מאוד עסוק. אבל זמן להיכנס לדף שלנו וללכלך על ספר שלא קרא? זה יש לו. אולי בפארמה משלמים למנהלים לעשות גם את זה?























* והנה אורן... שם משפחתו (השמור במערכת) מרמז על חוכמה. תקראו ותחליטו אתם אם כדאי לו להחליף שם (הקליקו...):










* גם לליהי, אשה חביבה במיוחד ואוהבת אדם (כל עוד הוא מזריק לילדיו, כמובן), יש דעה נחרצת על ספר שמעודה לא קראה אפילו מילה ממנו (הקליקו על התמונה לצפייה בגודל מלא):




* גם הדר לא ממליצה על "צבים". היא יודעת שהספר הוא "מיתוס" (מה זה ספר שהוא מיתוס, הדר?). היא גם יודעת בדיוק על מה הספר "מבוסס". רק שהיא.. אפעס... נו, אתם כבר יודעים...











* נדב עוסק לפרנסתו בשיווק חיסונים לציבור. מתגובתו ניתן לראות שיכולת התבטאות בכתב אינה הצד החזק שלו. נו, אז מוכרים חיסונים, גם זו פרנסה. שימו לב שנדב מאוד מעונין לדעת מי חיבר את הספר שאותו (כמובן) לא טרח לקרוא. על זאת כבר כתבנו (זה).


















* ואחרון (לא) חביב - קבלו את איתמר. איתמר הוא רופא - דוקטור-דוקטור אוריגינל, רחמנא ליצלן. ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר אמר פעם ש"למען ארץ ישראל מותר לשקר". אז איתמר מוכן לשקר למען החיסונים. לא רק שהוא משמיץ את הספר למרות שלא קרא אותו, הוא גם משקר כאילו הוא רכש אותו (הוא לא). כנסו, כנסו:













































אלו היה רק כמה דוגמאות לעבודתם של הטרולים של החיסונים. יש עוד, אבל הפרינציפ ברור: להשמיץ, להשמיץ, להשמיץ. חס וחלילה שהאמת תצא לאור.

והערה לסיום:
מסקירת מצעד האיוולת הזה, קשה שלא להגיע למסקנה שהתמיכה העיוורת בחיסונים גורמת לפגיעה חמורה בשיקול הדעת, וחמור מכך - לאיבוד מוחלט של הדבר הקטן הזה שלכל אדם הגון יש:
מצפון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה