יום שישי, 11 בינואר 2019

אתר הזבל "ויקי חיסון" מפרסם ביקורת על "צבים" - עוד לפני שקרא אותו

הופעתו של הספר "צבים כל הדרך למטה - חיסונים: מדע ומיתוסים" הכניסה את קנאי דת החיסונים לפניקה.
כל כך פניקה שהללו נזדרזו לפרסם "ביקורת" על הספר עוד לפני שקראו אותו. כן, הרי לכם חידוש ממטבחם של תועמלני החיסונים: כתיבת "ביקורת" על ספר שעדיין לא יצא.

הפניקה כל כך עירערה לתועמלני החיסונים את שיקול הדעת עד שחלקם אף איבד את זה לחלוטין ויצא במצהלות על כמה שהספר גרוע וכו', כשכל הזמן הזה הם טועים לחשוב (הו, העליבות) שמסמך הרפרנסים של "צבים" הוא-הוא הספר עצמו.
אך לכך נקדיש פוסט נפרד.

בפוסט זה נתייחס לאתר קיקיוני שהוקם על ידי תועמלני החיסונים הנקרא "ויקי חיסון", ושהקדיש לספר דף ביקורת מיוחד (זה).
מה שמדהים בדף זה הוא שהוא נכתב סמוך מאוד להשקת הספר (יום שלישי ה-26.12), וכולו מבוסס גם הוא על... מסמך הרפרנסים של הספר ועל עמודי "תוכן העניינים" שלו בלבד, לא על הספר עצמו (שעותקים ממנו כלל לא הגיעו עד אותו התאריך לרוכשים).
אתם מבינים? כל כך רצו שם להכפיש את הספר, שאפילו לא חיכו שעותק ממנו יגיע לידיהם.

כך, קובע מחבר "הביקורת" שמדובר בספר "פסאודו-מדעי" למרות שבזמן פרסום הדברים הוא עדיין לא קרא ולו שורה אחת מהספר.
בנוסף, הוא כבר מחווה את דעתו שהרפרנסים של הספר רק "לכאורה תומכים" בטענות המובאות בו (למרות שלא קרא עדיין אף אחת מהטענות המובאות בספר) וש"ההתיחסות המקצועית הוצאה מהקשרה" (תהא משמעות המשפט העילג הזה אשר תהא). הוא עדיין לא קרא שורה אחת מהספר, זוכרים?



כמה עלוב... אבל חכו, זה נהיה פאתטי עוד יותר...

בהמשך "הביקורת", קובע הכותב שיאים חדשים של רדידות, כשהוא מתיימר לנתח את תוכנו של הספר על סמך... עמוד תוכן העניינים של הספר (זה). כן, קראתם נכון - הוא אשכרה מנתח את תוכן פרקי הספר על סמך קריאתם של כותרות הפרקים בלבד. מדובר ככל הנראה באדם שהוא גאון ספרותי שהעולם עדיין לא ראה כמותו, או אידיוט מושלם. תחליטו אתם.

כך, הוא כותב: "תוכן ראשי הפרקים בספר מראה על חוסר הידע המדעי של הכותבים והבסיס הפסאודו-מדעי שעליו הם מסתמכים". תזכורת, למי ששכח: הכותב לא קרא ולו שורה אחת מהספר. הכל מגדלים פורחים באוויר שבנה מתוך סקירת תוכן העניינים של הספר, בניסיון להשמיץ וללכלך ספר שעדיין לא קרא. גאון או אידיוט? היו אתם השופטים.

כך, בדימיונו של הכותב, פרק 10 בספר טוען ש"מחלת הפוליו והשיתוק המתלווה אליה אינם קיימים" (הפרק אינו טוען זאת), או שפרק 3 מתבסס על מהימנותה של מערכת הדיווח VAERS (הפרק דווקא טוען שמדובר במערכת שאינה מהימנה ומוסיף על כך כהנה וכהנה בעניינה).



כן, "ביקורת ספר" כל כך פאתטית קשה לכתוב, אבל בויקי חיסון - הצליחו!



כפי שכתבנו בתחילה - "צבים" הכניס את קנאי דת החיסונים לפניקה, ו"ביקורת" זו באתר הקיקיוני ויקי חיסון מעידה על כך כאלף עדים.



מי שמע מעודו על כתיבת ביקורת לספר מבלי לקרוא אותו? 

תועמלני החיסונים שמעו.

2 תגובות:

  1. לא הבנתי לא מי כתב את הספר וגם לא מי כתב את התגובה לביקורת על הספר. חשבתי שאנשים כאן עוסקים בשקיפות

    השבמחק
    תשובות
    1. זה כתוב בהיסטוריה של הדף! השמות הם גיא כהן ויובל בירב.

      מחק